Pomiar obwodów ciała | Mój trening | Blog Mateusz Cieśliński

Your ads will be inserted here by

Easy Plugin for AdSense.

Please go to the plugin admin page to
Paste your ad code OR
Suppress this ad slot.

Pomiary obwodu ciała podczas treningu są bardzo istotne, aby uzyskać obraz postępów jakie osiągamy realizując cel treningowy.

 

Zawsze bardzo poważnie podchodziłem do detali nie ważne czy chodzi o biznes czy też o sport. Być może jest to moja osobista obsesja choć pedantem nie jestem, ale uważam że liczby są najlepszym wskaźnikiem efektywności i oceny w życiu. Dlatego też przywiązuję bardzo dużą uwagę do pomiarów obwodu mojego ciała podczas treningu o którym Wam wspominałem już na blogu.

Wbrew pozorom pomiary obwodu ciała nie są taką prostą sprawą, a niedokładności lub nadmierny pośpiech mogą w istotny sposób wypaczyć wyniki, a tym samym zmylić nas. Według wielu moich znajomych, przyznam ekspertów w sporcie bez dwóch zdań, praktyków i teoretyków sugeruje się wykonywanie pomiarów obwodu ciała raz na trzy miesiące w przypadku osób uprawiających fitness i kulturystykę oraz raz na miesiąc w przypadku osób odchudzających.




 

Your ads will be inserted here by

Easy Plugin for AdSense.

Please go to the plugin admin page to
Paste your ad code OR
Suppress this ad slot.

Jak wiecie ja się nie odchudzam, wręcz przeciwnie muszę przybrać na masie mięśniowej jednak w swoich treningach postanowiłem jednak zastosować częste pomiary ciała, a więc co miesięczne. Aby mieć jakiś wymierny obraz przygotowałem sobie tabelę jak również wykres na którym będę widział moje postępy. Pomiar obwodu ciała jest bardzo ważny i niestety dużo osób zapomina, że również  obok pomiarów obwodów dobrze jest też zapisywać wagę swojego ciała oraz poziom tkanki tłuszczowej.

Pomiar obwodu ciała - blog mateusz cieśliński

Pomiary zarówno w kontekście obwodów, jak wagi najlepiej jest wykonywać zawsze o tej samej porze i do tego Was zachęcam. Po porannej toalecie i  przed śniadaniem to najlepszy moment w mojej ocenie na pomiar obwodu ciała, gdyż nasz organizm nie zmagazynował nadmiaru wody i to co zjedliśmy dzień wcześniej organizm już najprawdopodobniej przetrawił. Pamiętajcie, aby pomiar obwodu ciała był dokładny zawsze, powtarzam zawsze musicie dokonać  prowadzony poprzecznie w stosunku do danego mięśnia i nie był przyłożony do ciała. Pamiętajcie nie należy ani zbyt luźno, ani zbyt ścisło dokonywać pomiaru, a trzymać po prostu miarę przyległą do ciała.  Pomiarów dokonujemy zawsze przy rozluźnionych mięśniach. Jedynym wyjątkiem w tym względzie jest pomiar bicepsów. Widziałem już zeszyt z zapisanymi pomiarami z dokładnością do 0,1 cm co uważam, że nie jest konieczne i pomiar z dokładnością do 0,5 cm będzie idealny.

Pomiar obwodu ciała:

Podczas pomiar łydek stoimy w lekkim rozkroku mniej więcej na szerokość bioder, aby czuć się swobodnie i naturalnie, natomiast ciężar ciała rozkładamy równomiernie. Tak jak wspomniałem wyżej nie ma sensu napinać mięśni dlatego, mięsień łydki powinien być rozluźniony. Pomiar dokonujemy zawsze w najszerszym miejscu, centymetr prowadzimy równolegle do podłoża przypominam Analogicznie dokonujemy pomiaru uda stojąc w lekkim rozkroku, a pomiar dokonujemy tuż poniżej fałdy pośladkowej. Talię mierzymy w najwęższym miejscu bez wciągania brzuch po swobodnym wydechu. Natomiast pomiar klatki piersiowej dokonujemy około  1 cm powyżej linii sutków, mięśnie piersiowe i pleców rozluźnione przypominam, plecy wyprostowane, a ręce opuszczone. Pomiar tak jak w przypadku tali wykonujemy tuż po swobodnym wydechu.

 

Życzę Wam aby każdy pomiar obwodu ciała był dla Was mega pozytywnym kopniakiem do kolejnych treningów, abyście osiągali wyznaczone cele. Zapraszam Was również do śledzenia moich postępów na profilach społecznościowych facebooktwitter i instagram.

Pages:
Edit