Handel jest kobietą – nie tylko w dzień kobiet

8 marca to fantastyczny moment, kiedy docenić można codzienny wpływ kobiet na życie również to zawodowe. Warto zauważyć, że mimo zmiany mentalności również rozwiązań systemowych w wielu korporacjach kobiety borykają się z tak zwanym szklanym sufitem. Kobietom trudno awansować, a handel jest kobietą w wielu sektorach gospodarki.

Podczas niedawno przeprowadzonego spotkania idąc po dziale handlowym w kierunku pokoju dyrektora działu minąłem około 85% kobiet i kilku pojedynczych Panów.  Otworzyły się drzwi gabinetu, a przed moją osobą staje, cóż Pani Dyrektor. Jak podczas każdej rozmowy handlowej szukałem tematu rozpoczynającego negocjacje –  odpaliłem spontanicznie „Handel jest kobietą w Waszej firmie?”. Od zawsze byłem zwolennikiem równouprawnienia, co najwyraźniej w tonie mojej wypowiedzi dało się odczuć, gdyż mega przyjemna rozmowa trwała około 2 godziny.

Nie tylko z uwagi na dzień naszych Pań, ale należy stwierdzić, że w Polsce są kobiety świetnie wykształcone, silne mentalnie i fantastycznie kreatywne w handlu, ale również szeroko pojętym biznesie. Co raz więcej firm podejmuje w procesie rekrutacyjnym działania mające na celu zachęcić do aplikacji kobiety. Szklany sufit niestety nie jest mitem, co niewątpliwie wpływa na pewność siebie kobiet.

W Polsce kobiet w handlu jest, co raz więcej, co również bardzo cieszy zajmują również, co raz częściej stanowiska zarządzające. Tak jak większość męskiej części handlowców najprawdopodobniej, choć nie zawsze w technicznych aspektach szybciej dostrzeże szanse handlowe, tak w kobiety z uwagi na zaszłości można w wielu przypadkach określić, jako bardzie aktywne zawodowo. Kobiety bardzo chętnie biorą odpowiedzialność celów, chcąc osiągnąć sukces oraz większą stabilizację.

Handel jest niewątpliwie bardzo ciężkim kawałkiem chleba i nie ma, co się oszukiwać sukces zależy od wielu czynników między innymi dużej pewności siebie. Kobiety, co istotne często muszą łączyć pracę z obowiązkami rodzinnymi. Handel, coraz częściej z uwagi na bardzo dużą konkurencyjność na rynku wymaga bezpośredniego kontaktu z klientem. Konieczność wyjazdów służbowych, a więc duża dyspozycyjność nie jest prostym wyrzeczeniem. W wielu wypadkach kobiecy uśmiech w połączeniu z kompetencjami okazuje się kluczem sukcesu sprzedaży.

Drogie Panie Handel jest Kobietą nie tylko 8 marca każdego roku. Wasze zaangażowanie fantastycznie wpływa na konkurencyjność na rynku. Osiągajcie cele, zdobywajcie stanowiska, bo większa konkurencyjność to sukces wszystkich

Święto kobiet, jak co roku, wypada 8 marca. Jest to dzień, w którym chcemy, aby płeć piękna czuła się szczególnie wyjątkowo. Jest to też fantastyczna okazja, aby docenić kobiety, jako bardzo ważne osoby w Waszym teamie.  Cieszy bardzo, że co raz częściej powstają różnorodne akcje zachęcające i doceniające kobiety w biznesie, handlu jest jednak wciąż tego za mało.

Artykuł ” Handel jest kobietą – nie tylko w dzień kobiet ” Cię zainspirował ?

Głęboko wierzę, że Twoja odpowiedz brzmi TAK. Pisząc każdy wpis liczę, że pozostawicie swój komentarz, opinię, a nawet uda na się nawiązać konstrukcyjną relację.


Zapraszam Cię do udostępniania mojego wpisu, również do odwiedzenia moich kanałów social media:

Czytając bloga wspierasz Hospicjum im. ks. Jerzego Popiełuszki w Bydgoszczy. Cały zysk z bloga z reklam przekazany będzie na konto hospicjum.